Voir le contenu
היסטוריה

סיטרואן: 100 שנים של נועזות וחדשנות

מורשת סיטרואן

מאז 1919, המותג סיטרואן הפגין נועזות והתקשרות אנושית בלתי פוסקת. בזכות המורשת בת יותר מ-100 שנים ויותר מ-300 דגמים, שחלקם סימנו לעד את תעשיית הרכב. אנו מזמינים אתכם לצלול לתוך ההיסטוריה האפית הזו שהחלה כולה בגאונות החזון של אנדרה סיטרואן.

ההיסטוריה של הלוגו

אנדרה סיטרואן קנה פטנט בפולין בשנת 1900 על גלגל שיניים בצורת שברון (^). הוא יצר עסק שהתמחה בייצור גלגלי שיניים אלה וזה הפך להצלחה. כשהחל לייצר מכוניות ב-1919, הוא בחר בשברונים הכפולים האלה, שהובילו להצלחתו, בתור הלוגו שלו.

100 שנות היסטוריה

1919 אנדרה סיטרואן
חוּצפָּה. יְצִירָתִיוּת. טֶכנוֹלוֹגִיָה. שלוש מילים הממחישות את חזונו של חלוץ תעשיית הרכב אנדרה סיטרואן. בשנת 1919 החלה ההרפתקה הגדולה של סיטרואן, עם השקת סיטרואן סוג A.
 
1921-1922 פרסום בשמי פריז
בשנת 1921 הציגה סיטרואן את הדגם השני שלה: ה-B2. ואז מגיע תורה של סיטרואן 5HP בתערוכת הרכב של פריז. לציון פתיחת המופע הזה, מטוס כתב סיטרואן במלואו בשמי הבירה.
 
1922-1924 שייט בסהרה ובאפריקה
כדי להדגים את האמינות של מכוניותיו, החליט אנדרה סיטרואן להשיק את חצי המסלול B2 10HP שלו למדבר סהרה ב-1992. בהתבסס על הצלחתו, שנתיים לאחר מכן ארגן את השייט השחור, שחצה את כל יבשת אפריקה מצפון לדרום.
 
1926-1930 סיטרואן B14, C6 1 ו-C4
בשנת 1926 הציגה סיטרואן את ה-B14 שלה, מכונית משווקת כמכונית יוקרה. שלוש שנים לאחר מכן, הושק ה-C6 1, רכב השירות הצרפתי המהיר הראשון. ובשנת 1930 הופיעה ה-C4 ​​המסחרית, מצוידת במושבים נשלפים ודלת תא מטען 2 חלקים.
 
1931 שייט צהוב באסיה
חמש שנים לאחר השייט השחור, סיטרואן חוצה את יבשת אסיה מביירות לבייג'ינג. השייט הצהוב, שנקרא "משלחת סיטרואן מרכז-אסיה", רוצה להוכיח לכל העולם את האיכויות הטכניות של כלי הרכב.
 
1932-1934 סיטרואן רוזאלי והנעה קדמית

ה-C4G וה-C6G מקבלים מנוע עם כוח צף.

סיטרואן משיקה את סדרת ROSALIE. דגמי 8CV, 10CV ו- 15CV מוצגים בתערוכת הרכב של פריז.

בשנת 1934: חדשנות, בטיחות, נוחות, יעילות.

סיטרואן מציגה את סוג 7A

 
1935 סיטרואן בצרות
שחרורו של Traction Avant למרבה הצער לא מונע מהחברה להיקלע לקשיים כלכליים. בסוף 1934, כדי למנוע את קריסת המותג, רכשה מישלן את סיטרואן. ב-3 ביולי 1935 מת אנדרה סיטרואן ופייר בולנג'ר השתלט אז על מותג.
 
1936-1939
בשנת 1938, משפחת Traction Avant התרחבה עם דגם ה-15-Six. רכב נוח ומהיר המכונה "מלכת הדרך". בשנה שלאחר מכן, ה-TUB היה מיועד לאנשי מקצוע עם תכונה חדשה מרכזית: דלת ההטענה הצדדית שלו.
 
1945-1947 בנייה מחדש של מפעל סיטרואן ג'יוול
במהלך מלחמת העולם השנייה הושבת מפעל האקונומיקה עקב הפצצה הרסנית. בשנת 1945 נבנה המפעל מחדש. בשנת 1946, בתערוכת אוקטובר, הציגה סיטרואן 3 דגמים חדשים: סדאן 11, 11 קל ו-15/6. האירוע מציג לראשונה את הדגם Type H, שיורשת את ה-TUB.
 
1948-1950 הצגת ה-CV 2
ה-2 CV מוצג לציבור בתערוכת הרכב של פריז. גישה חדשנית זו תוביל ליצור של יותר מ-5 מיליון יחידות עד 1990. בשנת 1950 שוחררה גרסת הטנדר, עם מטען של 250 ק"ג, מהירות של 60 קמ"ש וצריכה של 5 ליטר/100 ק"מ.
 
1955-1958 DS וסיטרואן ID 19
ב-1955 הציגה סיטרואן את ה-DS בתערוכת הרכב של פריז. רכב שעוצב על ידי פלמיניו ברטוני, והוא רכב שנחשב למהפכה אווירודינמית ואסתטית. בשנת 1958 זכה ID 19 בעצרת מונטה-קרלו. בעקבות הניצחון הזה החליטה סיטרואן להשתתף בתחרות מכוניות כביש.
 
1960-1969 סיטרואן AMI 6, DYANE ET MEHARI
פתיחת מפעל Renns La Janias בבריטניה בשנת 1660. ה-Ami 6 הושק ברחבי אירופה בשנת 1961. סיטרואן מציגה את גרסת האחוזה של ה-Ami 6 בשנת 1964. משבצת בין ה-2CV ל-Dyane, Ami 6 מצטרפת למגוון סיטרואן, לאחר מכן Dyane 6 ב-1968. סיטרואן Mehari הושקה ב-1968 והאמי 8 ב-1969
 
1970-1974 סיטרואן SM, GS ו-CX

M35 היא סדרה מוגבלת עם רק 267 רכבים שיוצרו אי פעם. 1970 מוקשת ה-SM.

GS של סיטרואן מוצגת בתערוכה בפריז וזוכה בקטגוריית "רכב השנה" וכך גם ה-CX בשנת 1974

 
1976-1978 סיטרואן LN, LNA ו-VISA

ב-1976 הוצגה לראשונה ה-CX סטיישן ואז ה-LN, בתערוכת הרכב בפריז.

LN מגיבה למשבר הנפט: היא מציעה את המנוע הקטן ביותר במגוון.

בשנת 1978, המותג השיק את ה-LNA ואת הVISA. אלו הן מכוניות הייצור הראשונות המצוידות בהצתה אינטגרלית אלקטרונית.

 
1980-19872 CV CHARLESTONE, סיטרואן BX ו-AX
בשנת 1980 CV2 Charleston הושק כסדרה מוגבלת אך מרוב הצלחתו הוחלט להפיקו בסדרות. בשנת 1982 השאירה סיטרואן את חותמה עם BX, מכונית האצ'בק בעיצוב מודרני שהציעה 5 דלתות ו-5 מושבים. ארבע שנים מאוחר יותר, היה זה ה-AXE שיצר הפתעה.
 
1989-1994 סיטרואן XM, ZX ו-JUMPER

סיטרואן XM נבחרת ל"רכב השנה" וקוטפת 14 פרסים בינלאומיים.

בשנת 1991 מוצגת ZX שהציע מושב אחורי זז עם משענת מתכווננת. בשנת 1994

השיקה סיטרואן את Jumper עם פיג'ו ופיאט.

 
1995-1998 CITROËN SAXO, BERLINGO ו-XSARA PICASSO
סיטרואן מציגה את ג'אמפי, רכב מסחרי. בהתבסס על המומנטום הזה, סיטרואן ברלינגו הגיעה בשנה שלאחר מכן, ובעקבותיה ברלינגו מולטיספייס כמו גם סאקסו. בשנת 1997, לרגל מאה שנה לתערוכת הרכב בפריז, סיטרואן חשפה את Xsara Picasso, מכונית סדאן קומפקטית בעלת נפח אחד.
 
2000-2004 סיטרואן C5 ו-C3
בשנת 2000 בתערוכת פריז הוצג יטרואן C5, רכב של אלגנטיות ודינמיות. שנתיים לאחר מכן שווקה סיטרואן C3 בצרפת. הקימורים שלו מזכירים את אלה של ה-2 CV.
 
2005-2008 CITROËN C1, C6, C4 PICASSO ו-C-CROSSER

הייצור של C1 הושק בשנת 2005. המותג מציג את C6 בתערוכת ז'נבה.

בשנה שלאחר מכן, משיקה סיטרואן את C4 PICASSO.

בשנת 2007 הושק רכב השטח הראשון, בשם C-Crosser וב-2008 ה-C3 PICASSO.

 
"CREATIVE TECHNOLOGIE" 2009 
ביום הולדתו של מייסדה, סיטרואן חנכה את חתימת המותג החדשה שלה: Creative Technology. המותג גם חושף לוגו חדש לגמרי עם כרום ושברונים מעוגלים, בתלת מימד וסיטרואן כתוב באותיות אדומות.למטה.
 
2010-2012 C-ZERO ו-DS LINE
בשנת 2010 השיקה סיטרואן את הרכב החשמלי הראשון שלה- C-Zero City. באותה שנה נחנך קו DS עם  DS3. DS4, מכונית קופה מוגבהת עם 4 דלתות, הגיעה אחריה בשנת 2011. DS5 הוצגה בשנחאי.
 
2014-2015 C4 CACTUS ו-E-MEHARI
סיטרואן מציעה בשנת 2014 אלטרנטיבה למכוניות סדאן קומפקטיות עם C4 Cactus. בסוף השנה שלאחר מכןמושקת E-Méhari, מכונית 4 מושבים 100% חשמלית.
 
2017-2019 רכבי שטח בסגנון סיטרואן
בשנת 2017, סיטרואן משקיעה בעולם רכבי השטח עם C3 Aircross. אחריו מגיע C5 Aircross, רכב נוח במיוחד הודות למתלים הידראוליים מתקדמים ומושבי הנוחות המתקדמים שלו. בשנת 2019, סיטרואן משיקה את הדגם ההיברידי הפלאג-אין הראשון של המותג C5 Aircross Hybrid SUV.
 
מאה שנה לסיטרואן
לרגל 100 שנה לסיטרואן, "Le Rassemblement du Siècle" השתלט על אתר La Ferté-Vidame. אתר אגדי זה ראה במיוחד את יצירתו של 2 CV שהושק בשנת 1948. יותר מ-10,000 אספנים, 4,200 מכוניות ויותר מ-60,000 אנשים השתתפו באירוע ההיסטורי הזה.
 
2020 AMI
בתחילת 2020, סיטרואן הפתיעה את כל השוק עם AMI, אובייקט ניידות לא קונפורמיסטי. אלקטרוני וקומפקטי במיוחד, הוא נגיש לכולם, ללא רישיון.
 

LE MUSÉE VIRTUEL CITROËN ORIGINS

Lancé en 2016 et accessible dans 65 pays, ce musée virtuel rassemble une collection de 83 Citroën iconiques. 

Il propose une expérience immersive inédite, à la fois visuelle et sonore, la découverte des modèles de la Marque, en 3D, en intérieur comme en extérieur.

 

קונסרבטוריון: קולקציית סיטרואן הגדולה בעולם

מרכז מורשת הקונסרבטוריון של סיטרואן הוא אוצר אמיתי של כל מה שקשור למותג היוקרתי שלנו. הוא מכיל את האוסף הגדול בעולם של רכבי סיטרואן, עם יותר מ-400 בתצוגה - ורובם במצב מושלם